MADDE

Inatt satt jag uppe till klockan två och läste en jätteinspirerande blogg! Bloggen handlade om tjudoåriga Madde som led av en ovanlig cancersort, nämligen en typ av levercancer. Endast 20% av de som insjuknar i denna sjukdom överlever och Madde var fast besluten att bli en av dom. Tyvärr gick Madde bort för bara några dagar sedan..

Det som inspirerar mig mest med hennes blogg är att hon ALLTID var så himla positiv, även fast hon visste att hon antagligen inte skulle överleva. Hon vände alltid allt negativt till något positivt, när hon fick veta att hela 80% dör av denna sjukdom vände hon på det direkt och såg det positiva i att 20% faktiskt överlever. Jag kan inte förstå hur hon orkade vara så positiv hela tiden, hon var helt enkelt GRYM! Madde är och kommer alltid vara min förebild här i livet!

Jag önskar så att jag hade upptäckt hennes blogg medans hon fortfarande levde, finns så mycket jag hade velat fråga henne.. Ni kan i alla fall läsa hennes blogg här



nä nu ska jag försöka gå till skolan och plugga lite, i eftermiddag blir det Aerobics med Emmelie. Ska bli sköönt! Dock har jag sån träningsvärk efter  bodypumpen i måndags så jag kan knappt gå! Mina lår, rumpa, bröst, armar, axlar ja ALLT gör ont!! Kan nästan inte röra mig, hahaha vadå otränad?

Puss från mej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0