Ännu lite mer shopping..

Ja idag blev det en liten tur till Bergvik där jag köpte en blommig kjol från Gina och lite rosa smycken på HM. Bilder på allt kommer senare!

Imorgon har jag föreläsning mellan 8.30 och 12.00. Efter det kommer min bror hit och stannar en natt. Kommer bli fullt här i vår lilla lägenhet; jag, Patrik, Frida, Micke, Mickes hund Elvis och Akilles. Undrar hur det kommer att gå när Akilles och Elvis träffas? Dom har bara träffats en gång tidigare och det var på julafton så det är ganska längesen...

Längtar tills på torsdag och fredag, då blir det utgång med Jossan! Ska bli sååå roligt!


Vardag

Jaa idag var första skoldagen och direkt jag gick innanför dörrarna kändes det som om att jag inte hade haft nåt lov. Lite deprimerande samtidigt som jag tycker att det är skönt att köra igång igen. Läser just nu en kurs som handlar om organisationer och ledarskap, inte precis det roligaste jag har läst men lärarna verkar helt ok så det ska nog gå.

Var i alla fall roligt att träffa min Kristin igen, vi har inte setts på heeeela sommaren! SJUKT!

Efter skolan åkte jag, Patrik, Emmelie och Markus ut till Bergvik där vi shoppade för ca 500 kr var..på SYSTEMET! Haha behövs mycket dricka nu när nollningen har dratt igång. Jag och Jossan har bestämt att vi ska ha en egen nollning så idag köpte jag Likör 43 så att vi kan göra Rosa Pantern! MUMS!! Blev även tolv cider och en vinare..undrar om det verkligen kommer räcka till två kvällar? Haha

Sen körde jag hem dom andra och åkte vidare ner till stan där jag köpte ett par svarta chinos, en tjock kofta, en t-shirt, ett skärp, en tunika, ett par tights och lite nytt smink!! Känns så roligt med lite nytt i garderoben. Fick även hem min tubtop som jag klickade hem från Tradera förra veckan=). En bra dag helt enkelt!


Avslutar med ett skönt kort på Emmelie och Sara från helgen



P&K



Heath Ledger var grym!

Igår kväll var jag och Patrik på bio. Såg The dark knight och den var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara, Heath Ledger spelade grymt bra, så himla sorgligt att han är död..



Idag ska jag hämta Frida klockan två så ska vi åka ut till Ikea och shoppa lite till hennes nya lägenhet. Hon får inte lägenheten förrän den första september så hon ska bo hos mig och Patrik i en och en halv vecka ungefär. Men jag antar att hon inte kommer vara här så jättemycket eftersom att hon har nollning,

Imorgon är det party som gäller! Jag, Emmelie, Sara, Elin och Sandra ska på avskedsfest hos Micke som ska flytta till Umeå  och plugga till polis, Ska bli så himla roligt, specellt att träffa alla igen! Har ju inte setts på hela sommaren typ..

Ha det så bra alla! P&K Elin

Bilder från helgen


Jag och Sandra


Patrik och jag


Sarah och Svante


Sandra och jag


Sandra, Patrik, Jenny och Frida


Jag i min partyoutfit=)


Vi igen


Så söta!


Sarah och Sandra


Sarah shakar loss


Och avslutningsvis Patrik som kör sina moves

En väldigt lyckad och rolig kväll!

P&K

Helgen som gick

I lördags efter jobbet åkte jag direkt in till stan där jag hämtade Patrik och Sandra. Åkte hem, åt lite mat och började sedan förfesta lite. Sara och Svante kom hit och sen satt vi här i några timmar innan vi åkte vidare ner till Frida som hade hennes kompis Jenny på besök. Svante lärde oss en rolig lek där man om man gjorde fel var tvungen att dricka, Haha jag tror faktiskt att det var Sandrew som fick dricka mest, hehe!

Sen blev det utgång till Blue Moon där det faktiskt var riktigt mycket folk. Hade en jätterolig kväll och natten avslutades självklart på Sibylla med en korv med mos! Som jag hade längtat, hade nog tjatat om mat hela kvällen, hehe! Är alltid hungrig..

Att jag skulle jobba dagen efter var inte riktigt lika kul, men det gick allt bra..

Bilder kommer lite senare, funkar inte just nu. Mion dator är såååå seg! Nu ska jag baka en kaka! MUMS!

P&K

 

Mina absoluta drömresor!

Förra torsdagen visade När och Fjärran ett repotage från Venezuela och jag blev verkligen helt kär! Dit SKA jag någon gång i mitt liv, det lovar jag! Landet var så vackert och människorna verkade vara helt underbara! Och jag skulle gärna, precis som Dogge gjorde, ta mig en tur ut i regnskogen!

   

Denna vecka (idag) är När och Fjärran i Thailand och det är absolut ett annat land som jag bara måste besöka! I Thailand är ju allt fortfarande så himla billigt så det vore jätteroligt att ta en solresa som avlsutas med en stor dos shopping=)

   

En tredje resa som jag ska göra och som jag faktiskt alltid har velat göra är en safariresa till Sydafrika. Jag ÄLSKAR djur och det vore verkligen en dröm att få se The Big 5 och alla andra djur i sin rätta miljö. Synd bara att det är så himla dyrt..men ska börja spara nu till hösten så när mina studier är klara så bär det av ut i världen!

     

JAG LÄNGTAR!!

Nu blir det betapet mot älsklingen, nördar är vi=)

P&K

Snart börjar träningen igen..

och det ska bli hur skönt som helst!! Känns som om att jag har gått upp ett antal kilo nu under sommaren, så det ska verkligen bli kul och skönt att börja igen. Den första september börjar mitt kort att gälla igen och då är det jag som hänger på låset=)  Var nyss inne på SATS hemsida och kollade in schemat för hösten och det verkar ganska bra faktiskt. Har bestämt att jag ska börja med styrketräning också, har inte gillat det innan men har hört att man tydligen förbränner mer fett på det än t.ex. spinning..vet inte om det stämmer, men om det gör det så är det ingen som är gladare än jag, finns inget värre än spinning!

Ska försöka att träna tre gånger i veckan, så på måndagar blir det antagligen bodypump, på onsdagar step intervall och på torsdagar blir det nog löpband/gym. Längtar jättemycket nu! Ska bli så roligt att Emmelie och Sara också ska börja på SATS. Måste köpa lite nya träningskläder bara...

Det är tråkigt att det regnar ute hela tiden men  jag ska försöka trotsa vädret och ta med mig min Ipod och gå ut på en långpromenad sen. Var alldeles för längesen nu!

P&K Elin

IBLAND SAKNAR MAN ALLT SINA SYSKON

JAG OCH RENEE




Sandrew

Idag kommer min älskade Sandrew till Karlstad, Hennes kompis Sanna har flyttat hit så det är ju egentligen henne som hon ska träffa men jag kanske hänger lite med dom också, var ju så himla längesen jag träffade min lilla partypingla!

 Jag och Sandra på Liseberg förra året

Annars är det balkongen som ska städas idag, Akilles drar in så himla mycket gräs och pinnar i sin päls så det behövs en ordentlig dammsugning där ute. Sen är hela lägenheten superfin tills min älskling kommer hem! Bara några dagar kvar nu, längtar som bara den!

P&K

mmmm

Nu blir det negerbollar (ja, jag säger negerbollar. En ren vana liksom. Det blir helt fel att säga kokosbollar eftersom att det är pärlsocker på dom, och chokladbollar låter bara konstigt..) och en film, antagligen en av sällskapsresorna. Älskar dom filmerna!



Blev en suddig bild men ändå


Stig-Helmer Olsson - världens skönaste person


P&K

<3

Så här söt var min buse förut



akilles


snart klar

tvätta
dammsuga

diska
storstäda garderoben
panta burkar
flytta lite saker till förrådet

Ja nu är det bara disken kvar, sen tar jag med mig våra 2000 flaskor och burkar (jag skojar inte, vi har sjukt mkt tomflaskor) och åker ner till Konsum. Ska köpa lite frukt och kanske lite glass och bara gotta till det när jag kommer hem. Det tycker jag att jag är värd efter denna tråkiga men nödvändiga dag.


Förresten, jobbet ringde förut. 13.00-18.00 på fredag ska jag slava på Elgiganten. Och hela helgen. Sen kommer äntligen min älskling hem igen! Ska bli så mysigt och skönt att bo tillsammans igen, har inte gjort det på hela sommaren typ.

Nää nu måste jag ta tag i disken..

P&K

jag på invigningen i Häggvik
Jag och några andra kassatjejer på invigningen en av Elgiganten Megastore i Häggvik utanför Stockholm.


T R Å K I G T

Okej nu har jag sett alla avsnitt av O.C, alla avsnitt av Grey´s Anatomy, alla avsnitt av One tree hill och alla avsnitt av Anna Pihl. Så vad ska jag göra nu? Behöver jag ens nämna att jag är förkyld, regnet öser ner ute och jag är extremt uttråkad? Längtar så till nästa vecka då Patrik kommer hem igen, en hel sommar på olika ställen är INTE okej. Aldrig mer säger jag bara!

Längtar också tills jag får alla bilder av Micke som han tog när jag, han och Patrik var på Gröna Lund! Tror att det blev en hel del fina och roliga kort!

Nej, disken kallar..och tvätten..och dammsugaren..blää!!

P&K

jag och patrik i turkiet

Jag måste bara säga att ölspelet är jättekul...

...speciellt sug-och-blus





Haha så klockrent kort!

P&K

CHRISTIAN THE LION



Ni bara måste gå in på youtube och kolla in den här filmen, jag gråter lika mycket varje gång jag ser den


http://www.youtube.com/watch?v=adYbFQFXG0U&feature=related

Tack alla mina fina vänner för att ni finns!

P&K Elin


En så kallad snabbis

Jag har suttit och tänkt nu i några dagar om vad mitt första inlägg ska handla om, Och varför inte börja från början? Eller ja, kanske inte ända från början men kanske en återblick av de senaste fem åren i mitt liv...Och nej, jag vet inte om någon kommer att läsa detta, men jag har bestämt att jag ska skriva för min egen skull. Så om någon läser, och kanske till och med ger en liten kommentar skulle jag bli jätteglad, men den främsta anledningen till varför jag vill berätta min historia är framförallt för min egen skull...

Det värsta
För snart fem år sedan förändrades mitt liv för alltid. Vi fick reda på att min pappa var sjuk, i lungcancer. Jag kommer aldrig glömma den dagen, jag som alltid brukar vara positiv visste direkt när pappa berättade att det skulle sluta illa. Jag som annars alltid brukar se lösningar stod mållös och visste att på detta problem fanns ingen bra lösning. Fyra månader senare dog min pappa, endast 49 år gammal. Att behöva gå igenom en sån här sak när man är 16 år och går första året på gymnasiet är inget som jag ens skulle önska min värsta fiende.

Det bästa
Men det har ju inte bara hänt tragiska och hemska saker under de senaste fem åren. Den absoluta bästa saken har också inträffat, då jag blev tillsammans med min underbara pojkvän Patrik. Vi har idag varit tillsammans i snart tre år och bor nu tillsammans i en lägenhet i Karlstad tillsammans med våran goa katt Akilles.

Mitt liv nu
Just nu bor jag och Patrik i Karlstad där vi studerar, jag till socionom och han till lärare. Varannan helg jobbar jag på Elgiganten vilket jag har gjort i två år nu. Annars brukar jag försöka träna lite, festa lite och umgås så mycket som möjligt med mina underbara vänner och min underbara familj!


Jag och PatrikEmmelie, Sandra och PatrikTommy och mamma

Akilles bäbis  Frida, Reneé och Patrik

SaraKrilleJag och Jossan



Och förresten, alla inlägg kommer absolut inte att bli lika seriösa som detta :)


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0